mandag den 18. november 2013

Marathon træning uge 2 (uge 46))


Inspireret at 2 gode tråde på løbesiden af roligt løb og Maffeton, besluttede jeg mig til, at dette skulle afprøves.

Tråd 1

Tråd 2

Iflg  Maffetones formel skulle min pulsværdi gerne holde sig mellem 128-138 ved mine løbeture og altså betydeligt langsommere end jeg er vant til at løbe. Men der kan jo ikke ske noget ved at prøve.

De 2 første ture i ugen blev løbet efter planen, men weekend turen røg pulsmæssigt helt i hegnet. At det så var den bedste træningstur indtil videre iår vender jeg tilbage til i et seperat indlæg - for det fortjener den

Uge 2


Tirsdag 12/11 2013
9,71 km let løb (puls gnms. 131) @ 6,38

Der kræver godt nok noget tilvending at løbe efter puls, men når man først komemr igang går det stille og roligt. Jeg syntes dog jeg kigger alt for tit på uret for at se hvad pulsen ligger på (der er en alarm som bipper + uret lyser op, men jeg skisme ikke høre alarmen).

Torsdag 14/11 2013
8,12 km let løb (puls gnms. 136) @ 6,26

Jeg kunne mærke at jeg var blevet lidt mere fortrolig med puls-thekket og kiggede måske kun på uret en 200-300 gange.....

Søndag 17/11 2013
17,62 km trail (puls gnms. 169) @ 5,58

FANTASTISK til Frederikshåb plantage. Jeg skriver som sagt et seperat indlæg om turen, så ikke mere lige nu.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar