tirsdag den 12. november 2013

Så prøver vi igen: Marathon træning uge 1 (uge 45)

Det gik jo desværre ikke helt efter planen mht. Dr. Nielsens Vinter-hygge marathon.

Derfor var det lækkert at sidste uges træning forløb uden problemer (bortset fra mandag hvor jeg var noget øm, måske fordi jeg lige glemte at strække ud efter løbeturen søndag - fjols!!)

Uge 1


Mandag 4/11 2013
3,7 km let løb @ 5,49

Dårlig start på træningsugen. Havde hjemmefra besluttet mig for, at hvis der var den mindste smerte ved schilles ville jeg stoppe. Det skete så ved 3,7 km. Efterfølgende blev jeg noget i tvivl om jeg bare er blevet lidt for indbildsk mht. disse smerter.

Jeg besluttede mig derfor for, at næste træning skulle løbes igennem uanset hvad

Torsdag 7/11 2013
10,04 km @ 5,48

Glimrende tur på 5 km rundstræning (hvis det nu skulle gøre rigtig ondt kunne jeg stoppe efter 5 km).
Der var en lille antydning af smerte efter 2-3 km. Denne forsvandt dog hurtigt igen, så det var nok bare indbildning....

Søndag 10/11 2013
12,51 km @ 5,49

Fremragende tur i Åtte Bjerge. Det blev til 5 rundture på "den lange rute" som er ca. 2,50 km. Det var heldigvis nogenlunde tørvejr, men der var dejlig vådt og mudret og flere steder var ruten spærret af væltede træer som ikke var fjernet efter stormen.

Imponerende som der er ikke er antydningen af smerte så længe jeg holder mig fra asfalt.

Det giver ekstra blod på tanden til Thy Trail Marathon og mod det at blive "fuldbllods" trailløber.

Min New Balance MT110, som jeg ellers er super tilfreds med, er altså ikke lavet til mudrede danske skove. De står ikke skide godt fast når der er rigtig glat. Jeg tror der ryger et par Salomon Fellraiser på ønskesedlen til jul.












Alt i alt en god træningsuge.

Derudover blev der lige skiftet til vinterdæk, så nu kan kong vinter bare komme.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar