mandag den 18. november 2013

Søndags-Trail til Frederikshåb Plantage

Ind i mellem kan det godt blive lidt ensomt at løbe alene. Til trods for jeg nyder de stille aftener og morgener alene på vejen/ i naturen, giver det en ektra dimension til løbeturen når der kommer lidt socialt ind over.

Jeg vidste godt at der var en lille ultra-løbeklub i Vejen-området, men jeg kendte desværre ingen fra klubben og kunne derfor ikke rigtig finde en god anledning til at tage kontakt til dem og høre hvad det hele gik ud på.

Jeg faldt dog ved et tilfælde over deres facebookside Team VULK. Jeg tog chancen og ansøgte om at blive medlem af klubben. Jeg fik lov at være med og tænkte at dette kunne være en god mulighed for at finde nogle løbekammerater.

I weekenden blev der annonceret trailtur på "hjemmebanen" (som jeg ikke havde nogen idé om hvad var). Jeg spurgte pænt om jeg måtte koble mig på og fik at vide at det var jeg mere end velkommen til:-)

Vi mødtes ved McD i Vejen og kørte til Frederikshåb Plantage v/ Billund. Jeg er kørt forbi 1000 gange og har da tænkt på hvad der måtte gemme sig derinde. Jeg håbede på en tur i lidt flad plantage, gerne med lidt bakker og varieret terræn. Hvad der ventede os overgik da min vildeste fantasi.

Brian og Henrik fra Team VULK havde en fremragende tur i ærmet.

Vi løb i/på mos, græs, jord, grus, sand, lyng, skovbund, bakker, skrænter, skråninger, landevej.

Det var den mest varierede tur jeg nogensinde har været på. Naturen i plantagen er helt fantastisk. Det ene øjeblik befinder du dig en en svensk nåleskov for i næste øjeblik at løbe i sandede klitter som man finder ved vesterhavet.

Til trods for at jeg træningsmæssigt nok skulle have løbe et små 12-13 km (ca. 120-125 min i meget roligt tempo) tænkte jeg lørdag aften at da sagtens kunne klare de 14-15 km som Brian have proklameret at turen ville blive. Den blev så lige lidt længere. Vi endte på lidt over 17,5 km. Jeg kunne godt mærke jeg var godt brugt til sidst, men følte mig trods alt ikke helt færdig.

Team VULK løber hver anden søndag i dette pragtfulde område, og det er bestemt ikke sidste gang jeg er med.

Reminder til mig selv: HUSK kamera næste gang!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar