mandag den 28. oktober 2013

Himmelbjergløbet

Så blev det endelig tid til Himmelbjergløbet. Grundet den vanvittig smukke natur, var det et løb jeg havde glædet mig meget til.

Til trods for problemer med achillesenen var jeg ikke nervøs for de 15,1 km og 380 højdemeter i den smukke natur omkring himmelbjerget.

Nu har det jo været et fremragende efterår indtil videre; God varme og meget lidt nedbør. Søndag var så dagen hvor der for alvor blev åbnet for sluserne:-)

Planen var, at Anne-Rikke ville køre mig til til startstedet i god tid så jeg kunne få hentet startnummer. Anne-Rikke, Alma og svigermor ville måde mig når jeg løb i mål. Så kunne Alma også få set himmelbjerget og den flotte natur.

Jeg blev afleveret i god tid, i øsende regnvejr. Jeg havde så en ½ time der skulle slåes ihjel inden start. Den blev brugt sammen med 500 andre på den eneste vindfrie side af himmelbjergtårnet...

15,1 løberne var inddelt i 3 startgrupper så alle ikke skulle kæmpe sig ud på samme tid. Gruppe 1 kl. 11.15, gruppe 2 kl. 11.20 og gruppe 3, hvor jeg var med, kl. 11.25.

Starten gik, og eftersom vi startede på toppen, gik det første 1½ km. nedad. Det var MEGET vådt, glat af våde blade og dejligt mudret. Så snart vi forlod de hårde, brede grusstier kunne man tydeligt se flere som kom i problemer med at holde balancen:-)

Min plan var at tage det forholdsvis stille og roligt og se om jeg ikke kunne komme i mål ommring ½ time og 20 min.

Trods regn, mudder og blæst var det helt fantastisk at løbe i så storslået natur. Jeg havde besluttet mig for at gå op af de værste stigninger og i stedet nyde naturen hvilket jeg også fik gjort i stor stil.

Efter 5 km. begyndte der at vise sig tegn på lidt smerte i achillesenen, men dette gik heldigvis hurtigt væk - nok fordi jeg helt glemte det pga. omgivelser eller fordi jeg virkelig koncentrerede mig om at have fokus på løbestilen.

Som løbet skred frem kunne jeg heldigvis mærke at jeg havde fint overskud. Jeg følte mig stort set ikke presset førend den sidste laaaange stigning mod mål hvor man absolut skal prøve at løbe.

Tiden endte i 1:19:58 så jeg kan vist ikke sige andet end målet blev nået.

Det var virkelig et fremragende løb og det er ikke sidste gang jeg deltager.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar