tirsdag den 8. oktober 2013

Hvorfor denne blog?

Efter at have været motionist et par år, fik jeg i juni 2013 gennemført mit første længere løb: Nykredit Aarhus City Halvmarathon. Det var en helt fantastisk oplevelse at kryde stregen og vide at man netop havde tilbagelagt 21.1 km.

 Mere vil dog have mere, og det tog ikke lang tid at beslutte at næste mål måtte være et marathon. Som udgangspunkt planlagde jeg at træne frem mod CPH marathon i 2014. Jeg begyndte et søge efter lidt træningsprogrammer og tips på diverse fora og facebooksider og faldt her over ultraløb.

Eftersom mit hoved desværre er hutigere klar til nye udfordringer end min krop, blev det oprindelig mål om CPH marathon skrinlagt. Nyt mål:

Swiss Alpine 78K i 2015.

Både terraæ, natur og diastance tiltaler mig. Af hvad jeg har kunne læse om løbet, er det ikke teknisk krævende og tidsgræsen er 14 timer så det burde være overkommeligt. Nu mangler der blot lidt kilometer i benene:-)

Eftersom jeg aldrig har løbet længere end et halvmarathon, er min plan at få lidt kilometer i benene. I første omgang trænes til et marathon så distance her kan blive prøvet af. Først udfordring er Dr. Nielsens Vinter-hygge marathon 19/1 2014.
Herefter står den på Thy Trail Marathon d. 22/2 2014. Udover at det igen er 42,2 km, ligger ruten i National Park Thy som er en noget mere krævende terræn end et fladt løb i Vejle. Det glæder jeg mig enormt til!

2 marathon med en måneds mellemrum lyder måske optimistisk, men jeg har ingen plander om at de skal løbes all-out. Det første er blot for at prøve distance, det andet er for oplevelsen, naturen og terrænets skyld.

I marts smutter familien en tur til Berlin og her er der for lang tid siden booket billet til Berlin Halvmarathon d. 30/3 2014. Hvis de 2 tidligere marathonløb er gået godt, burde dette jo være lige til. Jeg ser i hvert fald frem til at løbe rundt i Berlin sammen med 30.000 andre.

En tur til Hamborg er også på plads. Efter lidt lokken på arbejde blev jeg overtalt til at melde mig til Hamborg Marathon d. 4/5 2014. Jeg håber på, og regner med, at familien tager med ned og hepper. Hvis alt er forløbet planlagt frem til denne dato, vil det være her jeg forsøger at løbe en fornuftigt Marathon - gerne under 3:30.....lad os nu se:-)

Efter denne dato er intet planlagt. Jeg har skrevet lidt ønske-løb ned i højre side og forventer da at deltage i nogle af disse.

Al træning er rettet mod Swiss Alpine(om det ændrer sig undervejs må tiden vise) og jeg glæder mig i hvert fald til de oplevelser jeg måtte støde på undervejs.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar