mandag den 21. oktober 2013

Weekend trail



Jeg ærgrer mig tit over, at der ikke en lidt løb-bar skov i umiddelbart nærhed.
Vi bor klods op ad et lille grønt område - lille med stort L. En rundtur er ca. 700 m, så det bliver lidt trivielt at løbe længere træningspas.

Det er dog gået op for mig, at der er mange fine og halvstore plantager i de omkringliggende byer.
Jeg kender udmærket godt Hundsbæk og Revsing plantage.

Hundsbæk har mange fine stier og trails og en fin bakke i Fru Mettes Bjerg (91 moh). Der er desværre ingen deciderede ruter (MTB folkene har desværre fået afslag på en officiel rute) så jeg løber blot på må og få.
Revsing er en lille plantage som jeg kun bruger til gennemløb.

Lidt længere væk findes Åtte Bjerge. Det er fremragende løbeterræn. Små trails, mudrede stier, gode bakker og smuk natur. Desværre er den længste officielle rute kun 2,5km så det kræver også nogle gennemløb:-)

I lørdags besluttede jeg at cykle ud til Staushede Plantage for at løbe en lille tur. Jeg havde rekognosceret sammen med hunden weekenden før så jeg var lidt forberedt.
Jeg blev alligevel positivt overrasket....
Det er en virkelig flot og stor plantage. Det er primært brede plantage-stier, men hvis man er frisk på at stikke lidt på afveje, kan man finde nogle snedige små græsstier og trails (eller gøre som jeg og følge en sti dybt ind i buskadset i håb om at komme rundt og søen, for blot at finde ud af, at stien endte blindt ved en rådden træbro...flot var det dog.

Det er helt sikkert ikke sidste gang jeg løber der.

Der blev knipset et par stemningsbilleder undervejs:








Ingen kommentarer:

Send en kommentar